Síguenos F Y T I T R
Hoy es noticiaEs noticia:

Creix l'interès per la figura de Calbó

L'exposició monogràfica temporal dedicada al pintor menorquí ja ha rebut l'atenció de més d'11.800 visitants de diverses nacionalitats, interessats en l'obra d'aquest il·lustrat

L’exposició compta amb tres sales diferents i ocupa tota la planta baixa de l’edifici | Foto: Javier Coll

|

El 2017 va ser declarat «Any Pasqual Calbó». Amb motiu d'aquesta celebració des del 6 d'abril fins al 21 de gener, el Museu de Menorca alberga la major exposició monogràfica que s'ha fet sobre aquest pintor de la Menorca il·lustrada. Un espai que revalora i recopila un total de 45 obres i pel qual ja han passat 11.873 persones.

Balanç

Al juny, l'exposició temporal, l'única part del Museu oberta al públic actualment com a conseqüència de les obres estructurals i de millores en seguretat que s'hi estan fent, va rebre 2.002 persones, cinc-centes més que el recinte l'any passat. Per altra banda, el mes de juliol les xifres parlen de 2.136 visitants.

Carolina Desel, directora del Museu de Menorca, valora positivament la resposta que ha tingut l'exposició i totes les activitats que s'han anat programant al llarg d'aquests mesos. Mentre que a aquestes últimes hi participa sobretot públic local i persones que tenen l'Illa com a segona residència, els visitants de l'exposició són de moltes més nacionalitats. Predominen els catalans, seguits pels anglesos i aquest any, segons afirma Desel, «ha estat molt alta l'afluència de francesos». Així mateix afegeix que «les instal·lacions s'omplen sobretot els dies que fa mal temps».

Alguns dels visitants afirmen que «és una exposició molt completa», «un gran descobriment del personatge en molts nivells» i «una mostra que t'acosta perfectament a la societat menorquina de l'època a més de transportar-te per diferents llocs del món que l'artista va visitar durant el seu grand tour».

2 comentarios

user Calbo | Hace más de 8 años

Recuerdo en el año 2002, prpmovido por el instituto que lleva su nombre, la celebracion del 250 aniversario de Pasqual Calbó. Tuve la suerte de poder participar - junto con otras 30 personas - en el viaje que se hizo a Viena, rememorando su estancia alli como pintor de camara de la emperatriz de Austria. Tambien pudimos participar en muchas otras actividades, organizadas por el instituto. Enhorabuena a las de ahora que sirven para completar el conocimiento sobre Calbó. Felicidades !!

user Ed | Hace más de 8 años

Una magnífica exposición. Me encanto. Gran trabajo el del Museu de Menorca.

Lo más visto