El pròxim dissabte, a les 19 hores, es celebrarà al Teatre Principal de Maó el concert «Veus per a una bona causa», a benefici de la Fundació Clarós, de Barcelona, que comptarà amb la participació de Rame Lajah, Marcelina Román, Iryna Zhytynska, Gayane Mnatsakanyan i Joan Manuel Serrat. Aquest esdeveniment està coorganitzat per Som Menorca, Consell insular i Ajuntament de Maó.
El concert benèfic, que serà presidit pel baríton menorquí Joan Pons, constarà de dues parts: la primera serà lírica, amb la participació de la soprano Marcelina Román, la mezzosoprano Iryna Zhytynska i el tenor Rame Lahaj, que estaran acompanyats per la pianista Gayane Mnatsakanyan.
El repertori de la part lírica constarà de quatre parts: la primera amb «Habanera» («Carmen»), de Bizet; «E lucevan le stelle» («Tosca»), de Puccini; i «Un bel di vedremo» («Madame Butterfly») també de Puccini. A la segona, «Va! Laisse couler mes larmes» («Werther»), de Massenet; «Dich, teure Halle, grüB ich wieder» («Tannhäuser»), de Wagner; i «No puede ser» («La tabernera del puerto»), de Sorozábal. A la tercera, «Al pensar» («Las hijas del Zebedeo»), de Chapí; «Dôme épais (Dúo de las flores)» («Lakmé», de Delibes; i «Duetti buffo di due gatti», de Rossini. I a la quarta, «Lippen schweigen» («La viuda alegre»), de Lehár.
La segona part del concert benèfic anirà a càrrec del cantant Joan Manel Serrat, que estarà acompanyat pel pianista Josep Mas ‘Kitflus’ i del guitarrista David Palau. S’ha de dir que, tot i que Serrat fa tres anys que es va retirar dels escenaris, la seva presència en aquesta vetllada musical s’explica pel fet que el cantant català és patró de la Fundació Clarós, per la qual cosa s’ha sumat a col·laborar per la causa en un concert que es celebra en una illa -Menorca- i en una ciutat -Maó- amb les quals està vinculat des de fa anys.
Objectiu
La Fundació Clarós està destinada bàsicament a la lluita contra la sordera profunda. Els objectius de la Fundació són benèfics, docents i d’investigació, dins de l’àrea de l’otorrinolaringologia, i cirurgia de cara, cap i coll. Des de fa més de 25 anys es dedica a fer missions a Àfrica amb l’objectiu de dur a terme el tractament de pacients, especialment fillets, amb problemes d’audició i malformacions facials que els impedeix menjar i xerrar. També formen professionals locals perquè l’ajuda perduri en el temps.
Que no ho havia deixat?