El pròxim dilluns dia 19 de gener la Sala Albert Camus, de Sant Lluís, enceta la programació del primer trimestre d’enguany que finalitza el 29 de març, en què la cultura es converteix en un lloc on les dones són el tema central, a la vegada que veu, mirada i presència viva.
El primer dia, el conferenciant, formador i divulgador sobre actitud, motivació i desenvolupament personal, Víctor Küppers, donarà una xerrada en línia sobre com l’actitud amb què afrontam el dia a dia influeix directament en la labor educativa.
El divendres dia 23, tindrà lloc el glosat de Sant Antoni, amb els improvisadors Juanjo Orfila, Miquel Truyol i Aurora Brullet, acompanyats del sonador Toni Carreres.
El dia 6 de febrer, es celebrarà «Mentre som vives», un recital poètic teatralitzat amb les rapsodes Luisa Antolín, Margarita Ballester, Mariona Fernández, Ana Haro i Llúcia Palliser, amb la música d’Eva Cardona, que posaran veu a les escriptores Anise Koltz, Clarice Lispector, Sylvia Plath, Julia Uceda i Wislawa Szymborska. Dos dies després, hi haurà l’espectacle de titelles i clown «La xef Pipa» amb Aina Zuazaga, Pedro Mas, Xisca Ferrà i Neus Cortés.
El teatre protagonitza les dues actuacions següents: el 21, «Nomeolvides», de Produccions de Ferre, amb text d’Àlvar Triay i direcció de Catalina Florit, i el dia 27, «La teoria dels gilipolles», amb Rodo Gener com a autor, director, intèrpret i vestuari.
El 7 de març, es projectarà el documental «Ana Capó, fotografiant la foscor», amb una presentació de la mateixa fotògrafa i un col·loqui posterior amb el públic.
El teatre torna el dia 14 de la mà de «Locas: sin retiro» amb les actrius Virginia Campón i Asunción Mieres, la direcció d’Asunción Mieres i la dramatúrgia de Virginia Campón.
El dia 25 es projectarà «[M]otherhood» amb la direcció de Laura García i Inés Peris, que també són les guionistes amb Pura Requena. El documental pretén desmuntar l’existència de l’instint maternal, el problema demogràfic o la maternitat com a experiència imprescindible per a la felicitat femenina, i convida a reflexionar sobre els motius i les conseqüències de tenir un fill.
Altres
Durant els dos mesos i mig de programació, la Sala Albert Camus continua amb les projeccions dels cicles Rostros de la Francia Contemporànea, amb «Le Panache», «L’homme d’argile» i «Quelques jours, pas plus»; Cinema participatiu amb «Rebecca», «Bic» i «El padrino»; Another Way Sant Lluís 2026 amb «Climate in Therapy», «Una canción para mi tierra» i «Vidas irrenovables»; les audicions del professorat i l’alumnat de l’Escola de Música de l’EMEA, amb la direcció de Tomé Olives; una xerrada sobre fibromiàlgia; i la projecció «La Ponyo al penya-segat».