Una vintena de famílies d’alumnes de l’Escola Municipal de Música de Maó ha remès una carta a l’Ajuntament, per expressar la seva oposició a l’actualització de taxes del centre que ha entrat en vigor l’1 de gener. Denuncien que els preus s’han encarit un 36 per cent de mitjana, amb increments que oscil·len, en general, entre 1 i 8 euros mensuals. El cas extraordinari són les assignatures complementàries, que passa de 8 a 25 euros al mes, amb un increment d’un 212,5 per cent.
Les famílies expressen la seva «indignació» per uns canvis de tarifa que es fan a mig curs i poden suposar que, algunes famílies, o bé hagin de deixar el centre, o bé hagin de renunciar a algunes matèries, si estan matriculats en diversos estudis.
Les crítiques cap a l’equip de govern incideixen en què «no se’ns ha proporcionat cap explicació detallada ni justificació de l’increment», i no entenen tampoc que «les ajudes a les famílies amb dos fills matriculats són del 10 per cent, arribant al 30 per cent» per a les famílies amb cinc o més matriculats, i que titllen d’insuficients.
La matrícula puja de 39 a 42 euros per alumne, i les mensualitats passen de 27 a 35 euros en llenguatge musical, de 27 a 28 euros a iniciació (5 anys), de 31 a 35 euros per a harmonia moderna, de 31 a 36 euros per a les sessions individuals d’instruments, i de 8 a 25 euros en matèries complementàries.
Mala gestió
Els firmants de la carta veuen desmesurat l’increment d’uns preus i sospiten que respon a una actualització, que no es feia des de fa molts anys. «No és just que, ara, les famílies paguem la falta d’ordre i rigor, no es poden pujar de cop els preus», encara més, afirmen, quant «molts no han rebut la informació» referent a l’actualització de preus.
Per tot, les famílies firmants han iniciat una recollida de firmes en contra de l’entrada en vigor dels nous preus. Mentrestant, sol·liciten que no s’apliqui fins a l’any que ve la pujada als alumnes ja matriculats, i que es considerin mesures de compensació, com fraccionaments de pagaments, bonificacions o ajudes a les famílies amb més d’un fill a l’escola. També demanen transparència i que es garanteixi la participació de les famílies en futures decisions i, en darrer terme, que l’augment de preu s’apreciï en millores en el servei i les instal·lacions.
Es barbullotJAJAJA... Como si no supieras quién se ha gastado los 6 millones en promoción turística innecesaria. Eres un auténtico cachondo. El socialismo dice... JAJAJA...