L’AEMET manté avisos a Menorca per dilluns 16: avís taronja per mala mar vigent des de diumenge a les 19.00 h fins dilluns a les 14.59 h, avís groc per vent de 00.00 h a 11.59 h i, després, avís groc per mala mar de 15.00 h a 23.59 h. Tot plegat és conseqüència d’una situació dominada per les altes pressions, però amb una tramuntana encara ben activa damunt la Mediterrània, que mantindrà la mar alterada i el vent reforçat a tota l’illa.
Dilluns serà, per tant, un dia de cel poc nivolat o destapat, amb ambient ja més tranquil pel que fa a precipitacions, però encara mogut per aquest vent del nord que anirà perdent empenta a mesura que avanci la jornada. Les temperatures tendiran a pujar una mica respecte dels dies anteriors, sobretot després del temporal, i això deixarà una sensació més suau quan la tramuntana comenci a afluixar.
Dimarts continuarà aquest temps estable, amb domini de les altes pressions, cel en general poc nivolat i un vent que ja anirà girant i perdent protagonisme, fet que afavorirà una jornada més reposada. Tot indica que les temperatures baixaran un poc de matinada, però durant el dia l’ambient continuarà bastant agradable.
Dimecres seguirà la mateixa línia, amb pocs canvis i només alguns intervals de nivolats baixos a primera hora, dins una situació encara força estable a Menorca. La diferència és que començarà a organitzar-se una borrasca a l’oest de la Península, però de moment a la nostra illa només es notarà en forma d’alguns intervals de vent i poca cosa més.
Dijous, amb l’entrada d’humitat des de la Mediterrània i el retorn del vent de gregal, el cel podria mostrar més estones de nivolats, tot i que sense un panorama clar de pluja a Menorca. Les màximes podrien recular una mica, de manera que el tram final del període vendria marcat per un ambient encara estable, però no tan obert com entre dimarts i dimecres.
- Segueix les dades i la previsió del temps al canal de WhatsApp de Meteo Menorca o al seu web.