En el marc del projecte per a la prevenció de la radicalització dels joves al Marroc, el Fons Menorquí de Cooperació ha rebut a Menorca al director de la fundació ATIL, Fuad Amrani, per a un intercanvi tècnic sobre la tasca que es duu a terme al país africà.
Durant dos dies, Amrani va participar en sessions formatives amb diferents col·lectius de l’Illa, professors de les escoles d’adults de Maó i Ciutadella, dones d’origen marroquí i alumnat del mòdul d’integració social de l’IESCap de Llevant.
Les trobades van servir per a establir un diàleg sobre les dificultats i les oportunitats de treballar la convivència intercultural i la integració social en contextos de diversitat.
Aquest intercanvi s’emmarca dins del programa per evitar la radicalització violenta, que el Fons Menorquí ha finançat des de 2018 fins a 2024, en col·laboració amb Mans Unides i ATIL. Durant aquest període s’han executat set projectes a la ciutat de Tetuan, als barris més vulnerables i perifèrics, amb un suport econòmic total de 490.000 euros. S’ha duit a terme mitjançant el reforç de l’accés a l’educació i a la formació professional, especialment per a joves en situació de vulnerabilitat social i econòmica. L’atur i la precarietat laboral són factors de risc clau que poden conduir a processos de radicalització.
Fuad Amrani va compartir la seva experiència de treball al Marroc, una realitat que té paral·lelismes amb la situació a Menorca. Al Marroc, moltes famílies migren des de zones rurals empobrides cap a les ciutats, cercant oportunitats. A Menorca, l’arribada de persones migrants, especialment d’origen marroquí, comporta nous reptes d’integració i convivència.
Que voleu Fer es FAVOR de encuider-vos des Espanyols i de España? Que ja está be 🤬🤬🤬 Sou uns SINVERGÜENZES TOTS ES DE ESQUERRES, i es culpables també sou es SEUS votants. Después no ploreu eh 🤬🤬🤬