Síguenos F Y T I T R
Hoy es noticiaEs noticia:

El privilegi de poder veure un eclipsi total de sol des de Menorca

Els aficionats a l'astronomia ja preparen l'esdeveniment que es viurà d'aquí just a un any

Simulació del lloc exacte on es podrà veure el fenomen des de Cala Morell

| Menorca |

El pròxim dia 12 d’agost de 2026, encara ha de transcórrer un any, tindrà lloc un eclipsi solar total que creuarà la península Ibèrica i arribarà a les Balears, per la qual cosa aquest esdeveniment astronòmic que tindrà una durada de només un minut i mig serà perfectament visible des de Menorca.

L’espectacularitat d’aquest eclipsi solar radica en el fet que serà total cap a les 20.30 hores, a la posta de sol i per damunt la línia de l’horitzó a la mar, segons ha informat Javier Ares, de l’empresa de serveis    astronòmics i d’ecoturisme Polaris Menorca. «Fa molt de temps que desperta expectació entre els aficionats a l’astronomia, és un esdeveniment únic, que a moltes persones les agafa una vegada en la vida, en el món de l’astronomia hi ha perfils que són com a caça-eclipsis que es dediquen exclusivament a cercar eclipsis arreu del planeta. És un esdeveniment que no passa en totes les latituds ni llocs de la Terra. A més, a Espanya el darrer eclipsi solar total es va viure el 1905», assenyala.

Ares afirma que en la pròxima tardor i hivern treballarà en l’assessorament de com s’haurà de veure l’eclipsi total de sol de l’any que ve a agroturismes, hotels, administracions i escoles, «perquè les famílies, els pares, ho vagin a veure com a oportunitat única i també sepin que l’eclipsi té riscos, es necessitaran unes ulleres especials, a més d’entendre i gaudir aquest fenomen. No hi haurà molts indrets per veure’l, perquè serà molt baix, molt a prop de la posta del sol, si fos de dia en qualsevol lloc es mira cap al cel i ja està», assegura.

Ares apunta que l’administració hauria de preveure els problemes de mobilitat d’un fenomen que tindrà lloc en plena temporada alta, tot i que no augura molts visitants més procedents de fora    de l’Illa. En el seu cas, el dia 12 d’agost de 2026 no agafaré més de 20-25 persones, perquè no és l’estil de Polaris Menorca, per la qual cosa resaré    perquè aquell dia el cel estigui clar, és una oportunitat d’un moment, no com els dos o tres dies de les Perseides», subratlla.

El apunte

Una tríada d’eclipsis en tres anys que es podran veure des de l’Illa

Xavi Pons Cladera recorda que l’eclipsi solar total que tindrà lloc l’any que ve no serà l’únic que es pugui veure des de l’Illa en els pròxims anys, sempre que evidentment les condicions meteorològiques ho permetin.

Així, el 12 d’agost de 2026, el Sol es pondrà, però abans la Lluna el taparà completament, el dia es tornarà vespre, la mar brillarà d’una manera diferent, per després endinsar-se dins la mar.

L’any següent, el 2 d’agost de 2027, hi haurà un altre eclipsi de Sol total, en què la Lluna novament s’interposarà completament durant uns minuts entre la Terra i l’astre rei.

El tercer eclipsi solar tindrà lloc el 26 de gener de 2028, tot i que en aquesta ocasió no serà total, sinó anular, per la qual cosa es veurà el «famós anell de foc, no és total, però sí hipnòtic: un anell perfecte de llum al voltant de la Lluna», apunta Pons Cladera.

1 comentario

Batxi-àn Pau | Hace 4 meses

No es pot disfrutar de la vida sense pensar en el turisme?

Lo más visto