Síguenos F Y T I T R
Hoy es noticiaEs noticia:

L'aficionat menorquí Miquel Casasnovas, campió en aeromodelisme

Guanya el X Len Mount Trophy Spain celebrat a València

Una reproducció de l’helicòpter de l’Ibanat de Casasnovas. 

| Menorca |

L’aficionat a l’aeromodelisme Miquel Casasnovas es va proclamar campió en la X edició de la Len Mount Trophy Spain celebrat els passats dies 20 i 21 de setembre a l’Aeròdrom d’Albalat de la Ribera, a València, que va comptar amb la participació d’uns cinquanta pilots d’aeromodelisme procedents d’Espanya, França i Anglaterra, entre altres països. Els participants van competir amb un total d’uns setanta helicòpters, donat que alguns, com ell mateix, va participar amb dos helicòpters. De fet, Casasnovas va aconseguir un tercer lloc amb el segon helicòpter.

En aquesta desena edició del Len Mount Trophy, Miquel Casasnovas va obtenir la primera plaça participant amb un flamant model Super Puma escala 1/4. Aquest trofeu està dedicat a Len Mount    (1948-2023), un modelista excepcional i pioner en la construcció i el vol d'helicòpters de radiocontrol a escala. Aquesta competició es va celebrar conjuntament a les mateixes instal·lacions amb l’Open F4 d’Helicòpters de radiocontrol a escala.

En aquest sentit, Casasnovas explica que «vaig participar amb dos helicòpters, es tracta d’un campionat de maquetes en què es poden presentar una maqueta, dues maquetes, o les que un considera que són correctes per al concurs. Els jutges de la prova avaluen amb la documentació i fotos de l’helicòpter real tots els detalls que cada participant ha fet de la maqueta, constatant que els codis de colors siguin exactament els mateixos, també els detalls tant de l’interior com de l’exterior de l’helicòpter, el que sumant cada cosa et dona una puntuació, que pot arribar fins a 1.000 punts, amb què el participant guanya l’anomenada «puntuació estàtica».

Posteriorment, cada participant realitza tres vols en una mànega de la prova i tres vols més en una altra mànega. D’aquest total de sis vols, cada participant o pilot, pot triar dos vols de cada mànega, els que considera que han estat millors, que són els que els jutges de la competició valoren i atorguen la classificació a cada participant.

Trajectòria

Miquel Casasnovas, de 50 anys, és un autèntic veterà en aquesta modalitat esportiva, donat que als nou anys va iniciar-se en la seva pràctica, gràcies en bona part a la influència familiar, donat que el seu conco, Marcos Llufriu, va ser el precursor d’aquesta activitat a l’Illa.

A més, de la participació en diferents proves i competicions, Casasnovas, aprofita els seus coneixements de mecànica i aeronàutica per a construir els seus helicòpters, el que representa invertir també moltes hores en documentar-se i investigar.

1 comentario

M28030 M28030 | Hace 3 meses

Impresionantes aeromodelos.

Lo más visto