Síguenos F Y T I T R
Hoy es noticiaEs noticia:

El darrer dia de la Libreria Menorca

L’establiment de Ciutadella ha estat obert durant prop de 30 anys

Rafel Capella i Sisca Taltavull van fer realitat el 1996 la seva il·lusió d’obrir una llibreria | Foto: Katerina Pu

| Menorca |

La Llibreria Menorca, de Ciutadella, posa avui punt final a una trajectòria de prop de trenta anys, des que Rafel Capella i la seva dona Sisca Taltavull van obrir aquest establiment el 1996. Han estat tres dècades de moltes hores de feina cada dia, inclosos caps de setmanes i festius, però ha arribat el moment de tancar definitivament les portes de la llibreria. De fet, en Rafel té 71 anys i fins ara ha viscut una jubilació activa, mentre que na Sisca ahir mateix va complir els 65 anys.

En Rafel recorda que el 1996 ell i la seva dona van obrir l’establiment perquè «als dos sempre ens havia fet il·lusió tenir una llibreria, en aquells anys les llibreries anaven molt bé, noltros durant molts anys hem venut diaris com el «Menorca» i revistes, també papereria, material d’oficina i escolar, llibres, objectes de regal i llaminadures, a més d’atendre els clients de Seur».

La llibreria ha venut premsa, llibres i material d’oficina i escolar. | Katerina Pu

La situació es va començar a tòrcer a partir dels anys 2014 i 2015, quan les vendes van començar a davallar de forma important, el que també els va obligar a deixar el local de lloguer per pdoer afrontar la nova conjuntura econòmica. «Sempre havíem pogut pagar el lloguer del local sense passar gens de pena, però vam haver de deixar-lo i fa vuit anys i mig vam habilitar una cotxeria nostra com a llibreria per poder continuar amb el negoci», assenyala.

Durant aquests anys, han tingut la llibreria oberta de dilluns a diumenge, inclosos els festius, per atendre ells dos, sense empleats, als seus clients, tant joves com adults, però en la darrera etapa s’han adaptat a la baixada de l’activitat comercial. «Hem tancat algun pont festiu, per les festes de Sant Joan, Pasqua o Nadal i els dos darrers anys alguns capvespres a l’estiu o a l’hivern», assegura.

Tant en Rafel com na Sisca enyoraran el contacte diari amb la seva clientela, «hi ha gent que ha vingut cada dia pels diaris, o cada setmana per les revistes, la veritat és que arribes a agafar estima als teus clients i açò és el que ens sap més greu de tot, a part d’açò ja volem descansar una mica», conclou en Rafel.

3 comentarios

Coronel Kurtz Coronel Kurtz | Hace 13 días

He sido cliente muchos años. Disfrutad de una nueva etapa. Saludos.

user binibèquer | Hace 13 días

Enhorabona i gràcies! Jubilació ben merescuda!

user Antonio Florit | Hace 14 días

Enhorabona per sa nova etapa a tots dos, disfrutar sa vida i familia. Una abraçada desde Mahó!

Lo más visto