Síguenos F Y T I T R
Hoy es noticiaEs noticia:
Carnaval 2026 en Menorca

Menorca s'acomiada del Carnaval amb molta festa, música i balls

A Maó, en Camestortes va deixar quaranta-cinc avions per tenir més connexions amb Catalunya i més aparcaments al ‘Mateu Orfila’

A Maó, la vetlla d'en Camestortes es va fer a la Sala Sant Antoni i més tard la comitiva fúnebre es va traslladar fins a l’Esplanada. | Foto: Katerina Pu

| Menorca |

L’Illa va acomiadar ahir dimarts el Carnaval, després d’uns dies de diversió, festa i disbauxa en els diferents pobles, amb la celebració d’un ventall d’actes festius, amb cercaviles, música i balls, i la sempre divertida lectura pública de les darreres voluntats d’en Camestortes.

A Maó, la novetat del Darrer Dimarts va ser la visita a mitjan matí al despatx notarial d’en Camestortes pels carrers i comerços del centre per anunciar les darreres voluntats del difunt. El finat va deixar un altre camió per recollir més reciclatge, una nova Esplanada, un nou carril per patinets per a les diferents barriades, més places per poder aparcar a l’Hospital Mateu Orfila i un altre parc eòlic.

A Maó, es van anunciar les darreres voluntats d'en Camestortes. | Foto: Katerina Pu

Tampoc es va oblidar de l’Orfeó Maonès, a qui va deixar un bon grapat d’artistes, també un concert a Eurovisión per na Joana Pons i ses guiterres, fer pisos de protecció social a la Sala Augusta, més freqüència dels autobusos a Llucamaçanes i quaranta-cinc avions per augmentar les connexions amb les terres catalanes, entre altres.

I per les obres de la plaça Constitució, «deix un milió d’adoquins, perquè quedin plans i fins, col·locats per cent manobres, perquè acabin prest ses obres» Al capvespre, es va fer la vetlla del difunt a la Sala Sant Antoni i més tard la comitiva fúnebre es va traslladar fins a l’Esplanada.

Bernat Figuerola a Alaior

A Alaior, el protagonisme va ser per en Bernat Figuerola que va ser passejat en comitiva fúnebre per després llegir el seu testament a l’Ajuntament. En Bernat va deixar la meitat dels seus doblers a l’Ajuntament per ben administrar-los i d’aquesta manera davallar els imposts municipals, a més d’unes espelmes i un grup elèctric «que hi ha carrers amb tanta foscor que sembla tot una funerària».

El bon ambient i la festa van estar presents ahir amb en Bernat Figuerola a Alaior.

També va deixar un mil·lió d’euros per gastar-los en els comerços del poble, mil quilos d’arena «perquè pugueu omplir s’arenal de sa platja de Cala en Porter» i ciment i formigó «i avam si d’una vegada asfalten s’aparcament de Son Bou», entre altres.

As Castell, la cercavila amb en Camestortes va estar amenitzada per la banda José y sus Muchachos, amb la posterior lectura del testament a la sala de plens de l’Ajuntament.

As Castell, la lectura del testament va tenir lloc a la sala de plens de l’Ajuntament.

Per la seva banda, a Sant Lluís, la Sala Albert Camus va acollir l’actuació de la Coral del Club de Jubilats, després el ball amenitzat per Joan Reynés i finalment la lectura de les darreres voluntats, amb la novetat que els assistents van poder assaborir una sardinada popular a les portes de la sala cultural.

En Camestortes també va deixar el seu llegat a Sant Lluís.

1 comentario

manu menorca manu menorca | Hace un mes

... hoy empieza para los fanáticos ("fans") católicos el periodo de cuaresma, donde su creencia religiosa les exige pasarlo mal, con prohibiciones, privaciones y amenazas... yo, como soy antiteísta, les comunico a todos que me voy a comer una buena chuleta de ternera o una hamburguesa en su defecto, para celebrar que en mi caso no estoy sujeto a todas esas tonterías...

Lo más visto