Paula Carbonero Mercadal serà la caixera batlessa de les Festes de Sant Jaume d’enguany. El batle des Castell, Lluís Camps, ho va comunicar aquest dimarts a la trobada de la Junta de Caixers i Cavallers. Nascuda l’any 2001, la seva elecció per al càrrec «encarna el relleu generacional i la vitalitat de la festa», en paraules del primer regidor.
Tot i que serà la primera persona de la seva família a participar activament en una qualcada, la seva relació amb el món eqüestre és profunda i de llarg recorregut. Va començar a muntar amb només vuit anys i, fruit d’aquesta passió, va viure el seu primer Jaleo a l’edat de 14 anys. Aquesta experiència prèvia i el seu coneixement de la festa han estat claus per a la seva elecció.
Emoció i orgull
Paula Carbonero ha rebut el nomenament amb una gran emoció. «És un orgull poder ostentar el càrrec de caixera batlessa i assumesc aquesta responsabilitat amb il·lusió i compromís», va expressar, «m’he proposat donar el millor de jo mateixa per representar aquest honor amb dignitat i respecte cap a les festes, les tradicions i, sobretot, la gent del meu poble.»
Amb aquest nomenament, Es Castell comença a escalfar motors per a les pròximes festes. En paraules del batle, Lluís Camps, és important que la joventut s’impliqui de manera directa en el manteniment d’aquesta tradició.
Carbonero pren el relleu de Mariano Escanero, que va ser el caixer batle a les festes del 2025. La Junta de Caixers del bienni està formada per Jaume de la Puerta com a caixer fadrí, Miquel Orfila com a caixer pagès, Jaume Denclar com a capellana, Pere Payeras com a caixer casat, i Sara Andújar i Javier Merenciano com a vocals.