Síguenos F Y T I T R
Hoy es noticiaEs noticia:

Vinjolita arribada, primavera començada

Per Sant Jordi, el drac.

|

Diuen que «fins que l'abril no hagi passat, no podem donar l'hivern per acabat». La lluna nova arribarà al quart creixent divendres que ve, dia 24, a les 4 hores i 32 minuts de la matinada a Lleó, amb pujada de la temperatura. Aquests dies han tornat les vinjolites. Diuen que són benvingudes, perquè es mengen el corc de les faves i retornen la bereneta a la vida diària. Sembla també que aquest aucell duu la sort a les cases on s'instal·la. Des de sempre, s'han vinculat a l'arribada de l'estiu, per això, «vinjolita aviat, hivern acabat».

EL BITXAC PER SANT JORDI ÉS NAT. Dijous que ve, dia 23, en un mateix dia, se celebren moltes coses. Per començar, Sant Jordi, un personatge d'origen obscur i llunyà, que ha anat fent-se popular al llarg de la història. Amb el pas del temps, han crescut els mites i llegendes construïts al seu voltant. La diada ha incorporat nous components, com les roses i els llibres, que han fet d’ella una celebració de reivindicació cultural. Sant Jordi, jove cavaller amb una armadura tota daurada i lluent, cavalcant un cavall blanc, intenta salvar a una princesa d’un monstre ferotge.

NO DIGUIS HIVERN PASSAT QUE SANT JORDI NO HAGI ESTAT. Sant Jordi és el patró dels llibreters, cavallers, enamorats, soldats, dels que s’aixequen de matí, Catalunya, Aragó, Anglaterra i molts altres països. Se l’invoca a l’hora de beneir una casa nova i també contra les aranyes. Els pagesos l’invoquen perquè faci granar l’ordi com pertoca. Dissabte que ve, dia 25, arriba Sant Marc, patró dels que tenen ovelles i dels mestres sabaters. La lluna marca l'inici d'una gran activitat als horts: comença la sembra de cols.

CANVIANT DE PAÍS, CANVIA LA FORTUNA. Avui, dia 19, és el Dia mundial de la bicicleta, per aquella cosa que permet conèixer països. El balanç de pluges és per estar satisfets. I de moment, el sol s'imposarà. Tal com van les coses, al camp sembla que encara existeixen els miracles. Enguany hi ha una gran floració d'albons, han pasturat els primers caragols i els puputs ja van campejant. Durant la setmana es podrà sembrar endívies, síndria, tomàtiga, meló i les albergínies.

Sin comentarios

No hay ningún comentario por el momento.

Lo más visto