La setmana passada, el Ministeri d’Agricultura va decretar el confinament immediat de totes les aus de corral que viuen a l’aire lliure del nostre país. Una mesura seriosa, preventiva i necessària per frenar l’expansió de la grip aviària que està afectant especialment a la península. Una epidèmia que a nivell pràctic, està provocant que si fa un any, una dotzena d’ous mitjans, valia dos euros, ara n’hem de pagar més de tres en passar per caixa, el que suposa un encariment d’un 52 per cent des de novembre de l’any passat i el d’enguany. Són càlculs que han fet algunes associacions de consumidors a nivell estatal, que ja comencen a reclamar mesures temporals com la rebaixa de l’iva d’aquest producte tant bàsic.
Però mentre fer una truita segueix pujant de preu, no ens hauríem de distreure i convertir aquest decret estatal en l’oportunitat històrica que Maó estava esperant. Si el Ministeri obliga a confinar totes les aus, no seria el moment ideal perquè la nostra noble ciutat faci un pas més i declari la guerra definitiva a les gallines urbanes? Sense dramatismes, sense sirenes, però amb la precisió d’una operació quirúrgica. Una cacera ràpida, neta i abans no sigui massa tard.
El tema és més seriós del que ens pensem. La grip aviària és aquí, i la normativa afecta tothom, des de les grans granges fins a qui té quatre ‘tites’ al jardí. Però, ja que ens hi hem de posar, l’Ajuntament de Maó podria treure’n un benefici extra i recuperar la normalitat a algunes zones de la ciutat que les nostres amables aus han ocupat amb tanta naturalitat. No fos cas que la grip aviar es descontroli i hagem de córrer.