El tribunal del juicio del «procés» ha rechazado por unanimidad la petición de libertad provisional que habían solicitado Jordi Sànchez, Jordi Turull, Josep Rull, Oriol Junqueras, Raül Romeva y Joaquim Forn, los seis procesados que son candidatos en las elecciones.
Según ha informado el Tribunal Supremo, la Sala considera que los motivos para mantener la medida privativa de libertad siguen concurriendo y con especial fuerza «si valoramos el momento del juicio en el que nos encontramos».
La puesta en libertad provocaría una «importante disfunción» en el desarrollo de la vista, en opinión de la sala que apunta que el mantenimiento de la prisión «es proporcionado y no vulnera el derecho a la participación política de los acusados».
A veure Cromapons, que pareix que no te enteres. Aquets politics están a la presó perque varen incumplir ses lleis, el avisaren i no varen fer cas. Estan tancats perque els altres varen fugir. No están presos per lo que pensen o diven, si no tú també estaríes pres. El juici té totes les garantías legals. Si un agent de la autoritat te diu que te moguis d´un lloch y t´en vas, aixó es obeir, si no te´n vás aixó es resistencia a sa autoritat, aixó es resistencia, una forma de violencia. De moment lo que tu denomines fascisme, de moment, qui comet actes feixistes son els nois de la CUP, Arram, CDR i demés abduits pels llaços grocs. Lo únic que se ha conseguit es dividir als mateixos catalans i fer es ridícul absolut arreu del mon, deixant a Catalunya i a Barcelona, refernts del modernisme i la modernitat com una cova de fanátics xenófecs, que se han carregat la economía catalana.