Síguenos F Y T I T R
Hoy es noticiaEs noticia:
Sant Antoni 2024

Roser Aguilera, l'autora del cartell de Sant Antoni d'enguany: així es va inspirar

La il·lustradora i fotògrafa Roser Aguilera és l'autora del pòster de la festa de Sant Antoni, batejada ara com el 'Dia de Menorca'

Roser Aguilera, autora del cartell de la festa de Sant Antoni | Foto: R.A.

| Menorca |

La il·lustradora i fotògrafa ciutadellenca Roser Aguilera Bagur, de 25 anys, és l'autora del cartell de la festa de Sant Antoni, Dia de Menorca, que enguany ha editat el Consell insular.

Roser Aguilera va rebre la proposta del Departament de Cultura del Consell insular per dissenyar el cartell, «la veritat és que em va fer molta il·lusió i tot d'una vaig acceptar. Vaig presentar tres propostes, entre elles la que finalment va elegir el Consell. Al principi vaig tenir dubtes en l'elecció, però vist en gros consider que era la millor proposta», assegura.

Sant Antoni Abat i el porquet centren en exclusiva l'interès  del cartell, una il·lustració caracteritzada per oferir «un aire fresc que recupera la imatge del sant i el porquet», segons va subratllar el conseller de Cultura Joan Pons Torres dimecres a la presentació del programa i del cartell.

Altres treballs

El cartell de la festa de Sant Antoni no és el primer que Aguilera ha fet, donat que el 2018 va ser la guanyadora del concurs de cartells organitzat per Joventuts Musicals de Ciutadella. «El cartell va ser una imatge d'una al·lota que estava dins l'aigua amb una clau de sol com si estigués escoltant música, relacionant la imatge estiuenca de la mar amb la vocació cap a la música», assenyala.

L'any passat Aguilera va publicar un llibre amb il·lustracions i escrits propis, «Proyect(arte)», una compilació d'il·lustracions que combina l'art visual i els seus aprenentatges de l'autoconeixement com a alumna el 2021 i 2022 de La Akademia, de Borja Vilaseca.

Projectes entorn de la il·lustració sense deixar de banda la fotografia

Roser Aguilera ha estudiat il·lustració i fotografia a l’Escola d’Art i Disseny de Tarragona. Actualment, juntament amb la seva parella Sergio, que també és fotògraf, està immersa en un projecte per a una empresa de fotografia.

El setembre i octubre passats Aguilera va mostrar la seva obra a la Sala d’Exposicons Xec Coll de Ciutadella, que va propiciar l’edició del llibre «Proyect(arte)».

6 comentarios

manu menorca manu menorca | Hace un año

Antoni B.P.... supongo que eres consciente de que te contradices clamorosamente, ¿verdad? ........ si la fiesta es para TODOS los menorquines, no se puede poner el acento sobre el santo en exclusiva, obviando todo lo demás, porque entonces es precisamente eso lo que está haciendo, realzando "un sector molt determinat !" ... en ocasiones leo opiniones que me dejan ojiplático... 😲

user VirBen | Hace un año

Pensaba que los carteles de fiestas se hacían por concurso, no es así ??

user Lucas Nomdedeu | Hace un año

Enhorabona Roser. Un cartell preciós. Cada dia te superes.

user Antoni B.P. | Hace un año

Bone feine Roser Aguilera, Crec que ho has clavat. Sa festa des Poble de Menorca és de tots el menorquins no d'un sector molt determinat.

manu menorca manu menorca | Hace un año

... es evidente que la autora del cartel NO se ha inspirado en la "fiesta" del "pueblo" de "menorca", porque no hay menorquines, ni están de fiesta ni se ve a la isla tampoco en ningún sitio del cartel... Se ha inspirado en otra cosa... y espero que no le exijan derechos de autor por ello... da un poco de pena esta falta de ideas...

Sabrina Sabrina | Hace un año

Felicitaciones Roser!

Lo más visto