La XIX Fira del Llibre en Català, que es celebrarà els dies 25 i 26 d’octubre, recupera enguany els dos dies de venda i d’activitats literàries i culturals adreçades tant als més petits com a les persones adultes, que tindrà lloc a la plaça de la Constitució, de Maó, amb la participació de les llibreries Sa Catòlica, Jocs, Xalallibres, sa Llibreria, Llibreria Pau i vaDellibres, Llibreria Catalana i Juguettos.
El conseller de Cultura, Educació, Joventut i esports Joan Pons Torres, va agrair aquest dijous a les vuit llibreries participants la seva involucració en organitzar la Fira del Llibre en Català i també la col·laboració enguany de l’Ajuntament de Maó. «Són denou anys de tradició de sortir al carrer i des del Consell no puc fer més que animar els menorquins a anar els dos dies a la fira per conèixer les novetats editorials i enviar un missatge que continuïn llegint i recolzant les llibreries de l’Illa, no només durant la fira sinó tot l’any, un sector que lluita contra les noves tecnologies, en una illa tan petita però amb una important producció literària», va assegurar.
La propietària de Sa Catòlica, Susana Quiñonero, va expressar el desig del col·lectiu de llibreters de l’Illa perquè la gent assisteixi a la fira i pugui gaudir de les darreres novetats editorials en català i algunes reedicions. Quiñonero va assenyalar que «a l’Illa tenim un bon nombre d’escriptors que publiquen llibres en català», i va assegurar que «en general es venen llibres tant per a fillets com per a la gent major», a més d’apuntar la incidència en el món editorial de les noves tecnologies.
Per la seva part, el regidor de Cultura de Maó, Carlos Uhler, va destacar la recuperació dels dos dies de fira, quan l’any passat només va ser una jornada a Ciutadella, «perquè dona més oportunitat i temps perquè la gent pugui veure i comprar els llibres, a més de fomentar la compra i la lectura de llibres en català, a més de representar un suport cap als llibreters de l’Illa, una ajuda per al comerç local».
El programa d’activitats dona una especial importància als joves el divendres matí, amb la inauguració de la fira a càrrec d’un grup d’alumnes de l’IES Pasqual Calbó, de Maó. Il·lustracions per a infants, presentacions de llibres, converses amb autors, entre altres activitats, que el dissabte es tancarà amb una actuació de la cantant Maria Àngels Gornés amb poemes musicats de Joan F. López Casasnovas.
Por el Consell se dice que ha enchufado a una "amiguita" (profesora) de su instituto como cargo de confianza, a dedazo limpio y que no tiene nada que hacer. Que raro...no?