Síguenos F Y T I T R
Hoy es noticiaEs noticia:

‘Los miserables’ conquista la plaza de Es Born

La Banda de Ciutadella triunfa con su versión del musical inspirado en la obra de Victor Hugo

El espectáculo estival de la Banda de Ciutadella volvió a ser un éxito, en esta ocasión gracias al tirón de uno de los musicales más famosos de la historia | Foto: Gemma Andreu

| Ciutadella |

La rapidez con la que se agotaron las mil entradas ya hacía presagiar que el concierto estival de la Banda de Música de Ciutadella iba camino de convertirse, una temporada más, en un éxito. Una intuición que quedó ratificada la noche del pasado miércoles en la Plaça des Born, afianzada desde hace años ya en escenario de la cita estival. Allí el público pudo disfrutar de otra velada para el recuerdo, en esta ocasión con las conocidas melodías del popular musical «Los miserables» como plato principal.

La convocatoria volvió a ser un éxito de público. Y es que al millar de personas que ocuparon las sillas ofertadas por la organización hay que sumar las decenas de individuos que optaron por acercarse a la plaza con la suya propia y disfrutar de la noche musical desde los laterales del Obelisco. La audiencia creció más aún con los espectadores que observaron el espectáculo desde las inmediaciones de la plaza y sus terrazas, a buen seguro otro millar de personas por lo menos. La asistencia se redondeó desde la distancia gracias a los cines Moix Negre, que proyectaron el espectáculo en sus tres salas (380 personas). Una pena que al final no pudiera llevarse a cabo la retransmisión a través de YouTube, como inicialmente se pretendió.

La gente ya esperaba desde mucho antes de las nueve de la noche, la hora de la convocatoria, en la Plaça des Born. El público esperó pacientemente mientras caía el sol y desde detrás del Obelisco se escuchaban algunos instrumentos poniéndose a punto. Cuando el reloj del Ayuntamiento marcaba las 21.15, aparecieron en escena el alcalde de la ciudad, Llorenç Ferrer, y el director de la Banda, Joan Mesquida. El primero hizo alusión a la importancia de recuperar un espacio como ‘Es Born’ «para las personas» y, sobre la obra, apuntó que «los clásicos», como la novela de Víctor Hugo, «siempre están de actualidad». El segundo mostró su satisfacción por poder, finalmente, compartir con el público, un proyecto que había vivido desde hacía mucho tiempo «en un cajón», concretamente desde 2011.

Fotos: Gemma Andreu

Después de casi once meses de preparativos y ensayos, el espectáculo vio la luz con un ambicioso formato. La banda, con su formación de gala (80 músicos), acompañó al Cor de l’Agrupació Musical de Ciutadella (23 entre sopranos, contraltos, tenores y bajos) y a las voces del reparto principal (11), con Alex Dee (Jean Valjean), Cris Juanico (Javert) y Clara Gorrias (Fantine) en los papeles estelares. Todos ellos bajo la dirección de Clara Enrich-Genestar, que también prestó su voz al personaje de Cossete.

La propuesta, con arreglos para la ocasión del propio Mesquida y Litus Arguimbau, conquistó a la Plaça des Born y a su público, que disfrutó durante cerca de dos horas de otra velada mágica en la trayectoria de la Banda de Ciutadella.

7 comentarios

user Ciutadellenc emprenyat | Hace 5 meses

MarinaEs meus diu voste?, es meus no governaran mai, perque jo som des parer que sobre tot a 'nes pobles sa gent que sa presenta per regidor hi va per servir as poble, no al reves. Sembla que es batle hies per sa cadira, i perque sa gent pugui dir que ell es que ha fet es born peatonal.

Marina Marina | Hace 5 meses

@ Ciutadellenc emprenyat, estàs emprenyat sempre i per lo que he llegit és perquè no governan els teus, ho és una deria que teniu amb açò des born crec que vos ho teniu que fer mirar, perquè lo que més us molesta és que vagi xerrat s'alcalde o que s'alcalde tengui un aparcament reservat (tots els ajuntaments de tots els pobles tenen aparcament reservat sigui per lo que sigui..) donau un motius més creíble que açò ja fot oi

user Marti Pascual | Hace 5 meses

Ciutadellenc emprenyatTotalment d'acord es rustic no pot servir per aparcar " de on surt " Mal gasta es doblers la dreta no pot dir res Referent a l'escola de música no crec que tinguis més ganes que jo Es conservatori seria una novetat que el vulguin fer aqui

user Ciutadellenc emprenyat | Hace 5 meses

Marti PascualDe es director, no tenc res mes que paraules d'agraiment per sa tasca que fs desde fa molts anys engrescant a la juventud que visqui sa musica. Sa feina que ha fet en Joan Mesquida, en Silve Soler, i totes ses juntes directives de s'agrupacio musical de Ciutadella es molt d'agrair, ara nomes falta que s'ajuntament es posi ses piles i engegui d'una vegada per totes s'escola de musica i es conservatori promessos.

user Ciutadellenc emprenyat | Hace 5 meses

Marti Pascual80.000 € val sa tanca de sa coma anualment, no crec que buidar es born de cotxes costes tant. En cap moment he dit que es concert no valgues la pena, lo que dic, es que a un acte cultural com aquest en un indret com aquest es inmillorable. Lo que dic, es que sa plaça des born es in marc incomparable i que s'han fet espectacles molt bons, i s'hen seguiran fent. Lo que dic, es que no te perque es batle possarse medalles per buidar es born, i menys a un acte cultural. Si ho val fer, te altres esdeveniments politics per fer-ho, i altres moments.

user Marti Pascual | Hace 5 meses

Ciutadellenc emprenyatVeig que estàs emprenyat ,deus saber el que costava hores i doblers cuant teníem cotxes Es director i es batle crec que van expressar unes paraules ben encertades Rubén una molt bona crònica per un espectacle de dalt de tot Ciutadella creix culturalment

user Ciutadellenc emprenyat | Hace 5 meses

Com be diu es periodista, fa anys que es fa es concert d'estiu a sa plaća des born, i no es precisament gracies a aquest batle. Altres vegades s'ha buidat sa plaça per esdeveniments, i ningu s'ha tirat flors damunt ell mateix per aquest motiu, i menys a un acte estrictament cultural, que res te que veure en un acte politic. Per aquests darrers, hi ha altres llocs i moments

Lo más visto