Tres mesos d’intensa activitat musical i cultural, amb tot un ventall de concerts a sala, festa al carrer, jazz per als més petits, masterclass, pícnic i lindy-hop, defineixen el 28è Menorca Jazz Festival que, organitzat per Jazz Obert, tindrà lloc del 20 de febrer fins al 16 de maig a Maó, Ciutadella, Es Mercadal, Sant Lluís i Ferreries.
El secretari de Jazz Obert, Macià Coll, va assenyalar que el dissenyador Carlos Saldarriaga era l’autor del cartell d’aquesta edició, com a guanyador del Concurs d’Imatge del referit festival, que va comptar amb unes vuitanta propostes. Va destacar el concert de la pianista Lucía Rey que ha estat -juntament amb el pianista Dani García, ambdós presents ahir a l’acte- la guanyadora dels Premios Plataforma Jazz España.
Coll també va subratllar la importància de la col·laboració amb altres entitats culturals de l’Illa, com amb cine-clubs de Maó i Ciutadella, que projectaran la pel·lícula «Köln 75» en el marc de Jazz al Cinema. També va destacar la projecció del documental «A film about kids and music. SantAndreu Jazz band» en el Vermut Jazz; la celebració del Menorca Lindy Exchange 2026 amb set actuacions del 23 al 26 d’abril; i com a cloenda el Pícnic Vega Jazz amb una trentena de músics que pujaran a l’escenari.
El conseller de Cultura i Educació, Joan Pons Torres, va destacar tant l’agraïment com l’orgull per la feina de Jazz Obert i el fet de posicionar Menorca en el jazz a nivell nacional i internacional, amb la presència de músics locals. Pons Torres també va subratllar l’aposta d’avançar el Menorca Lindy Exchange el que ajuda a allargar la temporada i no cocnenrtat-se només als meso d’agost i juliol.
El secretari autonòmic d’Educació i Cultura, Pedro Vidal, va destacar l’aposta del Govern per la cultura balear i la menorquina, i per al moment que viu amb el concert del pianista Marco Mezquida la pròxima setmana a la seu de la RAE a Palma, la consecució del Premi Goya de la directora de producció Margarita Huguet el 2024 i la constància de l’òpera menorquina.
A l’acte també hi eren presents els regidors de Cultura de Maó, Carlos Uhler i de Ciutadella, Maria Jesús Bagur, amb el batle des Mercadal Joan Palliser que van subratllar i felicitar l’esforç de Jazz Obert, a més de la regidora de Cultura de Sant Lluís, Chiara Berini, i la gerent del Teatre Principal, Nieves Portas.