La Fundació la Caixa dona suport al Teatre Principal de Maó, amb una aportació de 5.000 euros, per desenvolupar els projectes de «Butaca social» i el de «Funcions accessibles». Ambdós pretenen garantir que persones de col·lectius considerats vulnerables tenguin accés als actes culturals que ofereix el teatre o persones amb discapacitat física o sensorial.
La «Butaca social» destinarà a aquest objectiu vint butaques, que representen el 10 per cent del pati en un 90 per cent de les activitats programades, amb un preu especial de 3 euros. L’objectiu és arribar a 250 persones, com s’ha fet en els dos anys anteriors.
Les «Funcions accessibles» es van iniciar l’any passat i van destinades especialment a persones amb discapacitat sensorial o auditiva, a través de la subtitulació adaptada, l’audiodescripció, el bucle magnètic individual o la sonorització amb auriculars.