El 86 % de los establecimientos hosteleros visitados por Ecovidrio cumplen los hábitos de reciclaje de vidrio, según ha anunciado este miércoles mediante un comunicado el Consorcio de Residuos y Energía de Menorca.
En concreto, se ha realizado un estudio en 451 establecimientos de Maó, Ciutadella, Alaior y Sant Lluís, con el objetivo de comprobar sus hábitos de reciclaje y 388 de ellos disponen de sistema de reciclaje de vidrio.
La campaña también ha servido para impulsar el reciclaje en los establecimientos que no lo practicaban, unos 58.
Ecovidrio ha entregado contenedores de 40 y 120 litros con ruedas para facilitar el transporte de los residuos de vidrio en los contenedores situados en la vía pública. Se han entregado un total de 87 contenedores a los hosteleros que lo han solicitado. La campaña ha durado un mes y la han ejecutado cuatro técnicos.
12-06-2019, 13:18:00
«Incredulo», efectivament, el que feim els consumidors és separar, i reciclar és el que fan les empreses que reben aquests materials separats. El que no has entés és que el separar només es pot fer en orígen, és a dir, a casa de qui produeix els residus, perque si es «mescla tot» fins a la planta, no es pot separar bé quasi res. Prova tu de separar cartró i vidre d’un camió que recull els contenidors de rebuig, vidret a vidret romput i el cartró empastat de suc de sindria. Per tant, tant si t’agrada com no que altres facin negoci reciclant el que tu has separat, si volem tenir un futur no toca d’altre que seguir separant cadascú els seus residus a ca seva i sense esperar res a canvi, llevat d’exigir que ho aprofitin el millor possible. També hi ha que fer notar que el que arriba dins els contenidors selectius també s’ha de tornar triar, ja que la gent separa bastant malament i no es pot donar per bo tal qual. Encara molts tiren tetrabriks al de cartró, error.