Síguenos F Y T I T R
Hoy es noticiaEs noticia:

Julio de Olives se pone al frente de la Denominación de Origen del Queso de Menorca

Tolo Mercadal le acompaña como vicepresidente del consejo regulador que culmina de esta forma la renovación de sus cargos

La sesión constitutiva del nuevo CRDO se ha celebrado este lunes en la sede del Consell | Foto: CIME

| Menorca |

Julio de Olives Fernández es el nuevo presidente del Consejo Regulador de la Denominación de Origen del Queso Mahón-Menorca. La decisión se tomó durante la sesión constitutiva del nuevo consejo celebrada este lunes, pero hasta ayer no firmó la resolución la consellera de Economía, Maria Antònia Taltavull. Le acompañará como vicepresidente Tolo Mercadal Muntaner.

De Olives liderará el CRDO, órgano que cuenta con diez vocalías. Dos son designadas por el Consell y corresponden dos más para cada uno de los cuatro censos, es decir, representantes de ganaderías asociadas a cooperativas o sociedades de transformación lácteas (censo A); otras ganaderías (B); elaboradores industriales (C); y maduradores y elaboradores de queso artesano (D).

En el proceso de elección ha estado marcado por el consenso. Lo corrobora que solo se presentaron ocho candidaturas, las necesarias para configurar el nuevo CRDO. Las personas que ocuparán estos cargos fueron elegidos el 25 de noviembre y son Luis de Nadal de Olives, en representación de Binillautí SRM, y Pere Pons Serra, de La Trinidad SRM (censo A); Cristina Olives Martínez, de Cavalleria Vella SRM (censo B); Manuel Pardo Ibáñez, de Cooperativa Industrial Ganadera-Coinga (censo C), y Corín Cardona Gornés, de Quesos Torralba, y Francesc Truyol Olives, de Son Costa (censo D). Se da el caso que este último regresa a una vocalía, pues ya ocupó el cargo y fue vicepresidente del CRDO tras la renovación del consejo en 2010.

Además de estos, repiten como vocales Jordi Bosch Marqués, en representación de S'Ullastrar Ciutadella, del censo B, y Àgueda Mercadal Camps, de Dalrit, del censo C. Los elegidos por el Consell son Antoni Allès de Olives, que repetirá como vocal técnico, y el presidente saliente del CRDO, Joan Bosco Triay, quien estuvo al frente del ente durante quince años y podrá aportar su experiencia al mando del sello de calidad del queso menorquín con denominación de origen.

7 comentarios

user Humanista | Hace un mes

baixamanerMentida,l’esquerra va prohibir qualsevol ingres per estancias els anys noranta.No sou els salvadors de res. Es ecologistas no polititzats son els de sa década dels 70 i 80.

Tururu Tururu | Hace un mes

Lo primer, treire sa denominació FRANQUISTA i FALSA , i posar "Denominación de Origen del Queso de Menorca" Per marketing, i tambe per respecte a productora i consumidors.

user baixamaner | Hace un mes

Pepe LuisDes que la dreta ha cionvertit el camp en objecte deespeculació inmobiliaria, el camp ha perdut la seva eséncia. Ja sé que es una feina molt dura, peró h ha families que han viscut del seu esforç i ara un pages lo els seus fills poden caure en la temtació de vendre pq facin un agroturisme al seu lloc. Es una forma diferent de veur-ho, peró el camp esta condemnat oi dins de 5 anys ja no hi haura ni camp ni pagesos, ni producte local, sino supermercats, benzineres i restaurants i la pagesia morirá de finor i haurem d'importar tot el que consumim

user llorenç | Hace un mes

Pepe LuisS'unica manera de que el camp de Menorca segueixi produint bon formatge o qualsevol altre cosa, és que aquesta activitat sigui rentable. I això se pot conseguir, no és fàcil, però si se sab fer un bon marketing i se sab millorar sa productivitat sense renunciar a sa màxima qualitat, se pot conseguir. Sa ventatja és que amb es formatge, tenim un mólt bon producte. I en quant al marketing, sempre he pensat que és una pena no aprofitar millor sa quantitat de turistes que ens visiten per donar-lo a coneixer. Enlloc de tanta subvenció als productors, podrien comprar-lis una part de sa producció i cedir-los als restauradors i bars de s'illa en bones condicions de preu i presentació perque ho oferiguesin als seus clients; als bars, enlloc de treure cacauets i olives amb sa canya, posar taquets de formatge nostro.

menorquina menorquina | Hace un mes

No sé, ese vicepresidente...!

user Ameba | Hace un mes

Pepe LuisEivissa 2

Pepe Luis Pepe Luis | Hace un mes

El Consell Regulador de la Denominació d’Origen no pot limitar-se a gestionar un segell mentre el camp de Menorca es desmantela. Hauria d’assumir un paper polític actiu per defensar una regulació que permeti als pagesos seguir sent pagesos, i no acabar convertits en vigilants o figurants d’agroturismes de luxe. Si els llocs deixen de produir aliments per esdevenir escenografia d’un turisme excloent, la Denominació d’Origen queda buida de contingut. Sense pagesia real, no hi ha sobirania alimentària, ni territori viu, ni futur per al formatge Mahón-Menorca.

Lo más visto