Síguenos F Y T I T R
Hoy es noticiaEs noticia:
Festes de Gràcia 2017

Matías Quetglas, autor del cartell de les festes de Gràcia

El prestigiós pintor ha volgut posar en valor el paper de la dona a la qualcada

Matías Quetglas, a la presentació d’ahir de la seva obra a l’Ajuntament de Maó | Foto: Javier Coll

|

El prestigiós artista menorquí, reconegut a nivel internacional, Matías Quetglas (Ciutadella, 1946) és l'autor del cartell oficial de les festes de la Mare de Déu de Gràcia d'enguany, que s'ha presentat a l'Ajuntament de Maó. Segons les paraules que ha pronunciat el regidor Héctor Pons, l'autor «ha volgut posar en valor el que representa el paper de la dona a la qualcada dins les festes de Gràcia».

El mateix Matías Quetglas ha explicat que la seva intenció amb el cartell ha estat «representar les festes de Maó, que tenen certes peculiaritats respecte a les de Ciutadella». D'aquesta manera ha creat un il·lustració en què «he plasmat la lluminositat i l'alegria que representen les festes de cavalls a Menorca». Ha optat per un cavall blanc per evitar que predominés massa el negre habitual en aquests animals «dins un cartell que ha de ser festiu, són unes festes antigues, en què anaven molt mudats i molt seriosos, i això avui és diferent». Ha detallat que l'ha fet damunt un paper fet a mà «per donar un poc el caràcter de la pintura al fresc, que sol tenir unes petites irregularitats que surten bé al cartell, perquè està molt ben editat».

Héctor Pons, acompanyat a la presentació per una bona part de la corporació municipal, ha argumentat el perquè de Quetglas a les festes d'enguany, «vam pensar que aquest era el moment idoni perquè té una exposició actualment a Ca n'Oliver, era el context adequat».

Matías Quetglas és a més enguany l'autor de la portada de la revista de festes de «Es Diari».

15 comentarios

user María Moll | Hace más de 8 años

Es impresionante la de críticos de arte que hay en maó. Da igual quien sea quien haga el cartel siempre se saca la agresividad y la estupidez humana y hasta al mismísimo Quetglas se le cuestiona. Dais mucha pena y tenéis lo que os merecéis. Dividiendo siempre. Qué pereza de gente. Es una fiesta paletos !. Y dejad de decir tantas miserias de Arte que no sabéis ni de que habláis. MÁS estudios antes de hablar.

user cabildu | Hace más de 8 años

guapu... guapu. me encanta

user Xec | Hace más de 8 años

Aquesta obra no il-lustra la Festa.

user Santiago | Hace más de 8 años

No conozco a este señor ni su obra, pero este cuadro para cartel no me agrada nada

user No m'agrada. | Hace más de 8 años

L'hagi fet qui ho hagi fet, no em sembla un cartell apropiat ni encertat. No m'agrada gens.

user De Menorca | Hace más de 8 años

El cartelll es tan al.legre con la cara que posa el seu autor.

user No lo entiendo | Hace más de 8 años

Hay una cosa que no entiendo: según el periódico, este señor es muy bueno, pero la verdad es que yo nunca he visto en la gente un fervor por su obra, ni siquiera entusiasmo. Sólo lo veo de parte de quienes escriben sobre el... Este cartel, desacertado, creo que no representa para nada ninguna fiesta menorquina.

user Crítico | Hace más de 8 años

Sin quitarle mérito como pintor, esa obra es desafortunada. Los dos hombres tienen una pinta que no creo corresponda al arquetipo de mahoneses. Agarran el pié de la chica, cuando es sabido que está prohibido tocar a los caixers. La cara de la chica, no es precisamente agraciada. El caballo blanco...???. En fin, que para una exposición valdría, pero como representativo de las fiestas de Mahón, un cero patatero.

user Cesc, d'acord amb tu. | Hace más de 8 años

És polit però no entenc que l'hagin escollit com a cartell de festes de Maó, des del meu punt de vista crec que ni ell ni qui ha escollit es cartell com a guanyador no s'ha preocupat molt d'alguns detalls, a part del que diu en Cesc, sa caixera du floc blanc, sinó m'equivoco, s'alcaldessa no pot ser perquè li faltarien es guants blancs, sa medalla i es bastó, sa caixera fadrina tampoc perquè es cavall duria es pitral que la representa i no duria botes, sinó sabates i polaines, així que només pot ser sa caixera casada, però igual que es altres no duria botes, sinó sabates i polaines.

user Noelia | Hace más de 8 años

Jo no sé si el senyor Quetglas es un gran artista o no, peró, aquet cartell, certament no l'a endevinat gens.

user Joan S. | Hace más de 8 años

No sé si em publicareu aquet comentari, pero crec que aquesta obra ,per cert molt "picassiana", no te la força ni l 'al.legria que ha de tenir un cartelll. M'ha decpcionat molt.

user Cesc | Hace más de 8 años

Senyor Maties Quetglas, estic convençut que sou un gran artista, molt reconegut però crec que les seves paraules desentonen totalment del que ha de ser una festa de poble i certes diferències que ja estic fart de sentit. diu vostè que «representar les festes de Maó, que tenen certes peculiaritats respecte a les de Ciutadella» certament senyor Quetglas, ni es semblen ni es toquen ara per mi el més trist, que utilitzi, estic far de sentir-ho, haver de fer comparançes inutils que no serveixen de res més que incentivar un sense sentit entre pobles. Llàstima. Alhora, ni el cavall es mena amb la ma dreta, està totalment prohibit tocar els cavallers, brides i esperons son la seguretat del cavaller, i molt manco gent, tan ma fa que siguin dones o homes, agafar el peu i els esperons. Ara el que si em sent dolorit, son les seves desafortonades declaracions.

user En Xec de MÔ | Hace más de 8 años

Esta muy claro que nunca llueve al gusto de todos,el cartel es correcto no creo que falte a nadie diciendo que por supuesto el caballo blanco estaria mejor en un cartel de la feria de Sevilla,es simplemente mi gusto por lo autoctono,de lo que estoy orgulloso es de ser Maonés/Mahonés,nuestra ciudad tuvo de pregonero hace unos años al gran cantante Joan Pons que lo mismo que el señor qetglas es hijo de Ciutadella,¿seria posible que en Ciutadella dieran protagonismo como este a dos ciudadanos de Maó/Mahón?viendo como cambiarón el nombre de la pomada me temo que no.

user Xec | Hace más de 8 años

Viendo la obra, esperaba más calidad, originalidad...es muy simple y básica.

user Carmen | Hace más de 8 años

A ver en 3 2 1 empiecen a decir tonterías de la Mare y del caballo blanco. Sea lo que sea ya está el pueblo criticando. Quina pena. Gran artista y gran obra.

Relacionado
Lo más visto