El Partit Popular ha presentat un seguit de preguntes a l’equip de govern per la publicació del poema guanyador de Sant Joan titulat ‘Del foc i del joc’ de Guillem Benejam a un mitjà de comunicació digital.
Els populars recorden que «per primera vegada» el poema guanyador del concurs ha sortit publicat el 4 de juny, tres setmanes abans de celebrar la Missa de Caixers que és quan es dona a conèixer la poesia amb el repartiment d’una estampa amb el poema.
El PP recorda que les bases del concurs estipulen que «el premi inclou la publicació del poema i la imatge guanyadores com a estamapa de la Missa de Caixers», pel que entenen els populars el fet que s’hagi difós previament «incompleix les bases del concurs».
Amb tot, el PP demanarà en el ple de la setmana que ve quines mesures ha adoptat l’Ajuntament davant aquesta filtració i «quines responsabilitats exigirà» per aquest fet. També reclama que aclareixi si s’ha difós amb el coneixement i autorització del govern i si té intenció de convocar el jurat qualificado per analitzar aquesta qüestió.
Editorial Empúries · ISBN: 9788475960081, del Joc i del Foc, poemes d´en Carles Riba i Bracons. I ha "guanyat" el poema "del foc i del joc"..... Un plagi. I si no ho és ho ben sembla.