Retirada d'embarcacions as Grau
A partir de dilluns 13 de setembre, s'iniciaran les obres d'ordenació de fondejos i amarraments a la platja des Grau, incloses en el Pla Insular de Costa, redactat pel Consell Insular de Menorca.Les embarcacions situades en roda i les amarrades hauran de ser retirades per part dels propietaris o ho seran per part de la Demarcació de Costes, de forma imminent. Per aquest motiu feim una crida als propietaris d'embarcacions fondejades a Es Grau, que les retirin abans d'aquest dissabte dia 11 de setembre.A la vegada, s'informa que el mateix dia 11, a mig matí, es procedirà a la retirada de boies, fondejos, cordes, cadenes, i en general, qualsevol tipus d'estri que dificulti l'execució d' aquestes feines. Som conscients de les molèsties que poden causar aquests treballs, però s'ha d'entendre que, per una correcte ordenació de fondejos i amarraments, hem de fer aquest petit sacrifici.
Qualsevol col·laboració voluntària serà benvinguda. Dissabte us esperam!!
Associació d'Usuaris
de Fondejos i Amarraments
des Grau
--------------------------
Festa al carrer de Santa Rosalia
Ens recorda la dita que "Tots els sants tenen viutada"; i és així que avui divendres dia 10, la gent del carrer de Santa Rosalia de Ciutadella tornam a organitzar la festa del nostre carrer. Volem que sigui un acte festiu pels vesins i pels conciutadans: seure a la fresca, xerrar, recordar entre tots les petjades que el pas del temps ha deixat entre nosaltres. Un fosquet a on el vesins seran al carrer, com sempre s'hi havien relacionat, i ens agradaria i voldríem que tots els qui han viscut una part de la seva vida, en aquest estimat carrer, ens hi acompanyessin.Vet-aquí la nostra particular convidada.
Els vesins del carrer de Santa Rosalia
Ciutadella
--------------------------
Abandono en Ciutadella y Cala Blanca (1)
Llevo 16 años veraneando en Cala Blanca, y en 1996 decidí comprar allí una casa en el Polígono C.Pago mis impuestos y por lo tanto tengo derecho al pataleo cuando veo el abandono y dejadez a los que nos tiene sometido el Ayuntamiento de Ciudadela, sea cual sea su color político.Este año le ha tocado a Ud., Sra. Alcaldesa. Empecemos por Cala Blanca:Es obligatorio hacer un paso de peatones delante de la bajada a la playa en la calle Llevant, al lado del Restaurante Cala Blanca.
Hace unos años ya hubo ahí una muerta porque los coches que entran en la calle Llevant no respetan ni la velocidad ni el paso de peatones existente. Elevarlo por favor.
Habría que poner señalización vertical en cada paso de peatones.
Los diferentes pasos de peatones existentes no han sido pintados desde que Matusalén era pequeñito. Los que conocemos el lugar salemos dónde están pero dado que no hay señalización vertical, los extranjeros no los ven.
Mismo castigo con las señales de "stop" y "ceda el paso" que existen (pero no se ven) delante del Hotel Mediterrani donde la Avinguda de la Platja se une con Avinguda de Migjorn.
Este año, casi choco en 2 ocasiones con coches que viniendo de la Avinguda de la Platja se dirigían a la carretera principal sin respetar el "stop".
Detrás del hotel Cala Blanca hay una zona que no ha sido limpiada hace años. Parece el tercer mundo. ¿Y después dicen Uds. que quieren un turismo de cualidad? Pues hagan algo para atraerlo y conservarlo. Si no, tendremos que creer a Iñaki Gabilondo que en las reuniones en Menorca dijo que en Menorca quieren el turismo sin turistas.
Desde luego, tiene toda la razón Pau Seguí cuando dice que la situación de las urbanizaciones deja mucho que desear. Si en lugar de gastarse millones en pistas ciclables en Ciudadela que por lo que he podido ver este verano, no utiliza casi nadie, se hubieran hecho trabajos de limpieza y pintura antes de que llegara el turismo, todo estaría mejor.
Muchas noches en la playa de Cala Blanca se ponen unos jóvenes a tocar tambores y hacer hogueras. Cuando estos ruidos pasan de la hora legal, la policía debería actuar de oficio, sin esperar a que los vecinos llamemos 4 - 5 veces. Entonces sí que vienen.
En general, este año ha habido menos ruido, aunque los martes la cantante de Ciudadela que cantaba en el Hotel Mediterrani "olvidaba" el limitador en su casa.
Carlos Bonafonte Cimiano
Vilassar de Dalt (Barcelona)