L’altre dia per casualitat vaig veure una sessió del Parlament de les Illes i vaig arribar a la conclusió que hi havia més ganes de discutir que altra cosa, la qüestió era tirar-se els plats trencats els uns als altres, discussions estèrils, el que de veritat feia falta era cercar solucions i no treure’s els pedaços bruts a la cara, a veure qui té més corruptes, a veure qui administrava millor els serveis en general, s’hauria de llevar aquest costum del passat i que almenys un dels partits participants donés solucions, sense fer cas del discurs de l’altre. Si a mi em diuen que hi ha corruptes o persones que han dimitit per falta de mitjans als seus llocs de treball... m’és exactament igual, el que a mi m’interessa de veritat és que els partits aportin solucions, perquè estem dins un pou sense fons. Sempre es podrà retreure qualque cosa a algun partit, però no sistemàticament que tota una legislatura es basi en aquest únic punt. O continua després amb el nosaltres vam fer això o allò, tot plegat té a les persones o ciutadans en general molt cansats dels polítics, i aquests darrers cada vegada més lluny del poble que els va votar, em demano si realment volen que les persones d’aquesta CA els votin, crec que de cada vegada hi haurà més abstencions, fins a arribar al punt on estem ara, cercant alternatives que no són convenients per a ningú.
Estem dins un bucle i difícilment sortirem d’ell a no ser que algun partit dels presents ho vulgui donar per acabat, no podem seguir dins aquesta inèrcia fent el joc a l’altre, cadascú que tiri per allà on vulgui, però no seguint el joc de l’altre, diuen que «aigua passada no mou molins», així idò ja seria hora de passar a l’acció i promoure idees i no retrets, perquè crec que els ciutadans ja creuen que idees poques i sous molts, i totes per què? Per dir-se el que no han fet i el que no faran? Estan massa engrescats dient-se «el nom del porc» i trencant la convivència tant la seva com la de les poques persones que tenen la santa paciència d’escoltar-los, ¿saben o són conscients del ridícul tan gran que fan, com si encara fossin al pati de l’escola o col·legi i no passa d’una baralla de nens? Perquè realment aquesta és la impressió que donen, uns nens barallant-se.
Si la Justícia existeix, ja en el seu moment treure tots els pedaços bruts de tots i totes, i no jugaran vostès a fer Justícia al lloc que no pertoca, els impugnats, seran jutjats en algun moment i els que hagin dimitit per un motiu o l’altre, que ho expliquin ells, vostès vagin pel camí de les idees, seguríssim que obtindran millors resultats.