El turista británico de 42 años, acusado de abuso sexual a una masajista el 13 de septiembre en un aparthotel de Ciutadella ha resultado absuelto del delito por el que fue juzgado la pasada semana en Maó.
El juez del Penal da crédito a la defensa que hizo el abogado del turista, Jaime Campaner, quien se refirió a la falta de pruebas que sustentasen la declaración de la presunta víctima. Esta quiso retirar la denuncia una semana antes de la vista oral, dijo el letrado, porque supo que no podría recibir compensación económica, lo que negó tajantemente la profesional. Sostuvo que le tocó la pierna, intentó llegar a sus partes íntimas y movió su miembro erecto.
El magistrado señala que la acusación debía haber aportado el testimonio del director y la recepcionista del hotel para dar consistencia a la acusación. Al tratarse de dos versiones contrapuestas, el magistrado ha optado por el principio jurídico in dubio pro reo, es decir, que en caso de duda se favorece al acusado.
Que vivim en una societat masclista és de tothom sabut. Ara bé, d'aquí a condemnar a qualsevol persona acusada, sense que hi hagi cap indici clar és una altra cosa ben distinta. D'altra banda, l'Administració de Justícia, no és justa: aplica la llei vigent en aquest moment. I l'aplica de manera moltes vegades inexplicable per a la societat. Ara, per a l'home que va intentar matar la seva exdona amb un martell i que ha estat 1 mes a la UVI, sembla que només li demanen menys de 4 anys, per un acord entre les parts. Com és això possible?. I tantes i tantes sentències que, malauradament, tenen a veure amb pressions polítiques i interessos personals, possiblement, dels qui haurien de ser imparcials.